Jump to content
Bellazon

Doutzen Kroes
Thumbnail


azkid

Recommended Posts

Wethouder platgebeld om Doutzen kroes

Gepubliceerd op 29 december 2007, 14:29

BURGUM -

Wie topmodel Doutzen Kroes aan zich weet te binden, mag zich verheugen in grote populariteit. Dit ondervindt wethouder Houkje Rijpstra van Tytsjerksteradiel. Zij lijfde Kroes in voor haar 'Praat mar Frysk'-campagne en wordt sindsdien ,,platbelle'' door kunstenaars en muzikanten die ideeën hebben waar het model in voorkomt.

Kroes leent zich als 'rolmodel' voor de campagne die het alledaagse gebruik van het Fries moet stimuleren. Volgens Rijpstra slaat de actie goed aan, hoewel ze moet zeggen dat het veel enthousiastelingen hoofdzakelijk om de schone uit Eastermar lijkt te gaan. Eigenlijk moeten die mensen niet bij haar zijn, maar bij het management van Kroes, vindt de wethouder. ,,Mar goed, it libbet wol en dêr is it allegearre om begûn.''

Link to comment
Share on other sites

Doutzen Kroes; het engeltje dat uit de hemel viel

http://beauty.blog.nl/celebrities/2008/01/...t-de-hemel-viel

15 Januari 2008 10:59: Bureau Monique Lindeboom

Waar Neerlands topmodel uit Friesland Doutzen Kroes verschijnt knikken de knieen, vallen monden open, weet zelfs de meest gehaaide journalist zich omgetoverd te zien tot een watje. Waar deze beeldschone vrouw verschijnt, valt stilte. Doutzen is niet alleen op de plaat mooi, maar ook in het echt. Zelfs de toch doorgaans ietwat nukkige Volkskrant kon niet voorkomen dat haar journalist Karin Sitalsing een lofzang op de deerne schreef....

Als haar dorp haar nodig heeft, is ze er. Gewoon in spijkerbroek op platte schoene. Niets sterallures. En wie met Doutzen werkt wordt verliefd. Ze is oogverblindend mooi, schrijft de journaliste. Maar ook lief, zachtaardig, ontwapenend en nuchter.

Als je het zo hoort en aanziet lijkt ze de perfecte personificatie dan wel vleesgeworden happening van de ideale vrouw. En ook ik moet zeggen; ik zag haar een paar maanden terug in de show van Ivo Niehe en ik was onder de indruk. Ze is een plaatje, popperig, frele. Je zit met ongeloof te kijken naar de man en de vrouw waaruit deze wonderbaarlijke genenmix is voortgekomen. Ik vind het ook spijtig dat L'Oreal haar zo belachelijk liet fotograferen voor de zomermake-uplook van 2007. Een foto die meer weg had van een karikatuur van Doutzen Kroes, een avatar, in plaats van zoveel kilo ongerepte schoonheid.

Doutzen is beeldschoon en dat is op zijn zachtst gezegd scary. En dan vraag ik me af, hoe heeft dat beeldige meisje toch al die jaren in dat Friese Verweggistan geleefd? Zaten haar schoolmeesters niet stiekem ontzettend te genieten van haar, en al die jongetjes in haar omgeving..? Die werden groot met het prachtigste rolmodel wat je qua uiterlijk van een vrouw kunt wensen. Wat een goed bewaard geheim moet het zijn geweest. Zou ze wel eens in het plaatselijke suffertje hebben gestaan, als 'hidden secret van de week'? Niemand kende Doutzen - althans in de rest van Nederland, laat staan op het westelijk halfrond. Ze ging hoogstwaarschijnlijk op de fiets naar haar scholen in Burgum en Drachten, was geen deerne die ten prooi viel aan viezerikken in dat Hoge Noorden (ja ik generaliseer maar even....). Kon als een bloempje in het verse hooiland rijpen, en nu wordt ze geplukt. Blaadje voor blaadje. Worden haar etherische olien druppel voor druppel geconsumeerd, de blik in haar ogen voorgoed gevangen. Haar perfecte symmetrische koppie in kaart gebracht

De wereld heeft Doutzen nodig; het bedrijfsleven snakt naar haar, want Doutzen heeft handelswaarde. Het is goed verdienen met Doutzen. Mooie plaatjes voor mooie praatjes.

Maar Doutzen is nuchter, zo schrijft de krant, een doodnormaal doarpsfamke, die dan wel heel kwetsbaar lijkt maar juist heel stoer is.

Doutzen had vooralsnog maar een droom: excelleren in het modelleren. Er was een engeltje uit de hemel gevallen dat zich verbaasde over de glamour op aarde en nog maar een wens had: opzuigen die handel voordat de droom over is. Je alweer te oud bent voor de job, de drank en de drugs onweerstaanbaar zijn gebleken, de mensenschuwheid is ingetreden. Want, zo schrijft de krant over haar ; het is nu of nooit. Have fun girl!:-) Het is je gegund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...